Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Positionering start-up Soledair

Positionering start-up Soledair

“Hoe kunnen wij onze start-up positioneren?” Zes gerenommeerde bedrijven uit het Groene Hart hebben de handen ineen geslagen. Dakinnovator, Lok Techniek, Merosch, MKBinc, Syncount Accountants & Belastingadviseurs en Unica Bodegraven vinden dat u nog steeds teveel betaalt en niet profiteert van de voordelen van zonne-energie. Zij zijn een nieuw bedrijf gestart onder de werknaam BEM (Bodegraafse Energie Maatschappij).

Propositie met argwaan?

De belofte van BEM is dat u investeert in zonnepanelen waar u niets voor betaalt. BEM verzorgt het gehele traject: van ontwerp tot en met installatie van de panelen op uw dak. En tijdens de exploitatiefase zorgen wij voor onderhoud en bewaken de goede werking van de zonnepanelen.

Deze propositie kan argwaan wekken. Wat is het addertje onder het gras? Dat vraagt om uitleg en dat is waarvoor we gezorgd hebben op de uitingen. De kern van de propositie is:
– Geen aanschafkosten
– Gegarandeerde opbrengsten
– Alles geregeld
– Waardeverhoging

Ofwel: Wij de kosten, u de baten. Deze pay-off sluit aan bij de propositie, maar dient wel helder te worden uitgelegd om de argwaan op voorhand weg te nemen.

Nieuwe bedrijfsnaam

Tijdens het ontwikkelen van de positionering is vanuit de gedachtegoed van de partners een passende naam gecreëerd. Een naam die aansluit bij de missie van BEM: Het op bedrijfsmatige wijze leveren van duurzame energie middels PV-panelen, met als doelen:
1. Een bijdrage leveren aan een duurzame samenleving;
2. Het bieden van een gezond rendement op geïnvesteerd vermogen voor beleggers/investeerders;
3. Het leveren van een positieve bijdrage aan de lokale economie.

Waarom Soledair?

In onze huidige maatschappij ziet men de onderlinge afhankelijkheid en leeft het besef dat we elkaar moeten aanvullen. Solidariteit voert hierin de boventoon en is hetgeen waarop de rationale achter de nieuwe naam gestoeld is: Soledair, waarin zon (sol), energie (e) en lucht (air) zit. Soledair is maatschappelijk betrokken, net als Gemeenschapstuinen, Autodelen, Broodfonds, etc.

Activatie

De Dag van de Duurzaamheid viel in 2013 op 10 oktober. Het is een landelijk initiatief waarin duurzame initiatieven landelijk aandacht krijgen. De introductie van Soledair vond op deze datum plaats bij Rabobank Bodegraven. In april 2014 was de officiële kick-off bij één van de partners van Soledair.

TAGS:

  • Analyse
  • positionering
  • propositie
  • start-up
  • Strategie

Samenwerkende partijen:

  • Communicatie:
  • Webdesign:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.