Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Positionering Xcelsior: laat je klacht niet lopen!

Positionering Xcelsior: laat je klacht niet lopen!

Hoe transformeer je een sportwinkel met kennis over podologie naar een (para)medisch kenniscentrum waar mensen terecht kunnen met klachten over hun bewegingsapparaat? En waar consumenten zich op hun gemak voelen en waar ook ruimte is voor andere paramedische specialisten?

Van Excelsior Sport naar Xcelsior

Excelsior Sport is al ruim 80 jaar een begrip in Den haag en omstreken. De afgelopen 30 jaar heeft het een sterk imago ontwikkeld in de podologiewereld. En daarin zien zij -mede door de online sportschoenenshops- de toekomst en hun onderscheidend vermogen. Het bedrijf wilde zich opnieuw ontwikkelen en transformeren van een sportkleding en -schoenenzaak naar een paramedische ontmoetingsplek. Een ontmoetingsplek waar verbinding en samenwerking centraal staan.

Naast podologie blijft het vervaardigen van (steun)zolen, het doen van (medische) schoenaanpassingen en het verkopen van sport- en wandelschoenen tot de kern van hun business. De positioneringsstrategie is daarom subtiel ingestoken: met een duidelijke boodschap die gericht is op het verhelpen van klachten en die de herkenbaarheid van de oorspronkelijke bedrijfsnaam behoudt. Om deze vernieuwende transitie goed te communiceren hebben wij de eigenaren geadviseerd om de naam Excelsior Sport te veranderen in Xcelsior. Het woord “Sport” is van de naam gehaald. Fonetisch blijft de naam nagenoeg hetzelfde, maar in schrijfstijl is het moderner en onderscheidend. Samen met de nieuwe pay-off komen de nieuwe belofte en de kwaliteit van het nieuwe bedrijf sterk tot uiting.

Positioneringsstrategie ‘Laat je klacht niet lopen’

Xcelsior helpt mensen met bewegingsklachten en staat voor pijnvrij bewegen. Vanuit de stand van de voeten geredeneerd kijken en meten specialisten goed wat er nodig is om voet-, enkel-, knie-, heup- of rug- en nekklachten te verhelpen. Waar nodig betrekken ze andere partijen uit hun netwerk om de specifieke bewegingsklachten te verhelpen. Zo laten ze mensen met hun klacht niet rondlopen. En manen ze mensen die last hebben van hun bewegingsapparaat tot het niet laten lopen van de klacht. Xcelsior laat je klacht niet lopen.

  • Ontwikkeling identiteit: van Excelsior Sport naar Xcelsior waar verschillende disciplines samenkomen

  • Toegepaste identiteit en branding

  • Visualisatie van klachten op het bewegingsapparaat

Een nieuwe visuele identiteit

Xcelsior is een platform in wording waar beweging en verbeteren centraal staat. Zowel op het gebied van fysiek bewegen als de figuurlijke vorm van bewegen voor paramedische ondernemers. Bij een transformatie van een product-gedreven naar een kennis-gedreven bedrijf (met meer focus op btb, en iets minder op de consumentenmarkt) is een nieuwe identiteit ontwikkeld i.s.m. Studio RuigDe ontworpen ‘X’ in het logo is organisch en dynamisch en staat symbool voor het samenkomen en beweging van de diverse stakeholders. De zachte vormen en heldere kleuren zorgen dat de nieuwe identiteit expertise uitstraalt en vriendelijker en toegankelijker wordt ervaren.

Zij helpen ons bij het proces om een compleet nieuw bedrijf neer te zetten. Daarnaast scoren hun marketingacties altijd goed. Ze zijn net één van ons, zo begaan zijn zij met ons familiebedrijf.

Annemarie Gerner

Algemeen directeur Excelsior Sport

TAGS:

Samenwerkende partijen:

  • Vormgeving:
  • Fotografie:
  • Website:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.