Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Positionering door sponsoring Bart Deurloo

Positionering door sponsoring Bart Deurloo

Sunrider is al geruime tijd actief in de Nederlandse markt, maar nog onbekend. Op welke wijze kan Nederland kennismaken met Sunrider?

Het product

De voedingsproducten van Sunrider zijn van hoogwaardige kwaliteit en is samengesteld uit hele planten. De uitgebalanceerde plantencombinaties zijn gemaakt om alle onderdelen van het lichaam optimaal te voeden. De doelgroepen die we hebben benoemd zijn mensen met gewichtsproblemen, sportende en actieve mensen en consumenten die bewust(er) omgaan met voeding.

van producteigenschappen naar consumentwaarden

Voor de positionering hebben we een vertaling gemaakt van producteigenschappen naar consumentwaarden voor de doelgroepen. Gezien de aard van het product en de wens om landelijke bekendheid te vergaren hebben we een traject van sponsoring van een topsporter voorgesteld.
– Door sport sponsoring introduceer je Sunrider aan een breed, sportief en bewust publiek.
– Sponsoring voor een langere periode.
– Laat de topsorter de belichaming zijn van Sunrider voedingsproducten.

tot aan de Olympische spelen van Rio 2016

Topturner Bart Deurloo is een groter talent dan Epke Zonderland. Hij zou de belichaming en het gezicht van Sunrider Nederland worden. Wij adviseerden om Bart tot aan de Olympische spelen van Rio 2016 te sponsoren, onder andere omdat de KNGU (Nederlandse gymnastiekunie) met zo’n 240.000 leden één van de grootste sportbonden van Nederland is, met doelgroepen van ouder-peutergym tot en met superouderengym (80+). Je hebt hierdoor een enorm potentieel bereik in alle lagen van de bevolking.

 

Pay-off van de positionering

Vanuit het product gedacht (“Wat doet het met me?”) is het duidelijk dat de voedingsproducten van Sunrider je gezonder en vitaler maken en dat je er een fitter gevoel van krijgt. Het ligt dan voor de hand deze USP’s te gebruiken in de pay-off:

Gezonder, fitter, vitaler.

(tekst loopt door na onderstaande beelden)

  • Still uit de Vitality4Me sponsor video THWTS

  • Still uit de Vitality4Me WK kwalificatie video

  • Still uit de Vitality4Me WK kwalificatie teaser video

Wijze van activatie

Tijdens de ontwikkeling van de positioneringstrategie hebben we Bart Deurloo eerst gepolst op interesse en hem van product- en klantinformatie voorzien. Na de presentatie van de strategie hebben we Bart, zijn belangenbehartiger House of Sports en onze klant met elkaar kennis laten maken.

Begin 2013 was sponsoring van Bart een feit. In juni 2013 werd speciaal voor dit doel een nieuw opgerichte VoF Vitality4Me opgericht. Vanuit deze VoF werden de Sunrider-producten via Bart aan de gymnastiekwereld gepresenteerd. De Vitality4Me WK-kwalificatiewedstrijd voor het nationale dames turnteam was een goede spin-off voor Vitality4Me.

Helaas is, door spanningen over belangen en een verschil van mening over verwachtingen op commercieel vlak tussen Bart en Vitality4Me, de sponsoring begin 2014 vroegtijdig afgebroken. VoF Vitality4Me is daarmee ook opgeheven.

Op onze vraag om heel Nederland kennis te laten maken met de voedingsproducten van Sunrider hebben ze een waanzinnige invulling gegeven.

Arno Duijvesteijn

DGA Gezondgroep

TAGS:

  • Activatie
  • Analyse
  • Marketing
  • positionering
  • start-up
  • Strategie

Samenwerkende partijen:

  • Sportsmarketing:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.