Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Merkconcept Fresh Food Lovers

Merkconcept Fresh Food Lovers

In een tijd van bewustwording ontstaan steeds meer initiatieven rondom voeding. Gezonde, verse ingrediënten zijn daarbij het credo, zo ook bij dit merkconcept. Er is dus concurrentie in de markt van home cooked meals, maar zo’n start-up als deze is nog niet in Alpen aan den Rijn.

Waarom zou ik eten bestellen?

Veel gezinnen, werkenden en alleenstaanden hebben geen tijd, zin of inspiratie om te koken. Start-up Fresh Food Lovers speelt daarop in en biedt gezond en goed eten. Het is geen standaard concept waarvoor je ook bij Thuisbezorgd.nl terecht kunt. Je kunt online eten bestellen voor specifieke dagen, zoals bijvoorbeeld na een dag klussen, of voor op je vaste sportavond. Op de dag van bezorging wordt alles vers ingekocht en bereid.

Uniciteit van het concept

Alle gerechten worden samengesteld in overleg met de diëtiste en de chefkok. Zo weet je altijd zeker dat je eten krijgt zonder e-nummers, natuurlijke zoetstoffen en met gebalanceerde voedingswaarden. Ideaal voor mensen die bewust met gezonde voeding omgaan. Dit alles maakt het een gewaagd en uniek concept. En voor zo’n uniek concept heeft een unieke naam en pay-off nodig. De naam Fresh Food Lovers geeft een gevoel van community.

Concept Fresh Food Lovers Pay Off

Doelgroepkeuzes volgens Motivaction

De doelgroepen (volgens het Mentality-model van Motivaction) die volgens ons daarbij horen zijn de Kosmopolieten. Kosmopolieten zijn consumptiegericht, materialistisch en technologie-minded, impulsief en avontuurlijk, statusgevoelig, en gehecht aan etiquette. Deze groep vertegenwoordigt evenveel mannen als vrouwen, waarvan een groot deel jongeren met hogere inkomens. Een tweede doelgroep die we hebben benoemd zijn de Opwaartse mobielen. Zij zijn individualistisch, hebben een traditionele rolverdeling, oriënteren zich op gelijkgestemden. Deze groep bestaat meer uit mannen dan uit vrouwen, en wederom relatief veel jongeren, met alle opleidingsniveaus en alle inkomensniveaus.

Het resultaat van dit merkconcept is een identiteit die vooral online aanwezig is, inclusief complete webshop. De eigenaar voert zelf de gerechten op, maakt zelf de foto’s en doet zelf de marketing. UPDATE: Sinds 2017 zit Fresh Food Lovers in de Amsterdamse Pijp met een heuse shop.

 

TAGS:

  • Concept
  • Naamgeving
  • pay-off
  • positionering
  • propositie
  • Startup
  • Strategie

Samenwerkende partijen:

  • Vormgeving:
  • Webdesign:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.