Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Marketingcampagne ‘Element Offices geeft groei!’

Marketingcampagne ‘Element Offices geeft groei!’

Element Offices biedt kantoorruimtes aan op verschillende plaatsen in bedrijfsverzamelgebouwen. Hoe kan een marketingcampagne bijdrage leveren aan het sneller verhuren van kantoorruimtes?

zachte in plaats van harde waarden

De zoektocht naar een onderscheidende positionering start bij ons altijd met een analyse. We onderzoeken de interne organisatie en externe factoren zoals trends in de doelmarkt en de wijze waarop de concurrent zich manifesteert. Zo krijgen we een goed beeld van de huidige situatie en kunnen we gericht bepalen wat er moet gebeuren om gestelde doelen te realiseren.

Uit ons concurrentieonderzoek bleek dat Element Offices zich ten opzichte van andere aanbieders van kantoorruimtes niet onderscheidend profileerde. Bij het zoeken naar kantoren letten ondernemers naast de standaard ‘harde’ waarden (zoals: €/m2) op een aantal ‘zachte’ waarden. De trend is dat huurders het van groot belang vinden om
+ in een inspirerende omgeving te kunnen werken,
+ met specifieke faciliteiten in de buurt.

Het sociale karakter speelt ook een belangrijke rol: ondernemers willen graag met andere ondernemers in contact komen. Kortom, de gevoelswaarde bij het maken van keuzes kan doorslaggevend zijn. De nieuwe kernboodschap die we voor Element Offices hebben uitgewerkt is:

“Wij vinden het gaaf om een bijdrage te leveren aan jouw succes als ondernemer. We geven je de kans om op inspirerende locaties samen te komen, relaties te ontvangen en zaken te doen. Daarom bieden we flexibele werkplekken en (virtuele) kantoorruimtes aan voor zzp, kleine en grote ondernemingen.”

Om dit gevoel via een marketingcampagne over te brengen hebben we de campagne pay-off ‘Element Offices geeft groei!’gecreëerd. Dat is de kapstok geworden voor verdere ontwikkeling van het concept.

Kind als metafoor voor jonge, groeiende ondernemer

Om de campagne pay-off kracht bij te zetten hebben wij een marketingcampagne ontwikkeld met het kind als metafoor voor de jonge, groeiende ondernemer. Het kind staat voor groei, vallen en opstaan, ongeremd zijn, leren van fouten. Eigenschappen die jonge, groeiende én gevestigde ondernemers vaak ook ervaren en zorgen voor (persoonlijke) groei.

Vanaf juni 2017 hebben wij advertenties, spandoeken, social en web banners, posts en video’s geproduceerd en aangeleverd. De klant heeft deze middelen zelf ingezet.

  • Gevel banner

  • Fragment uit de opnames van de video De Baronie

  • Fragment uit de opnames van de video

  • Fragment uit de opnames van de video

Samenwerkende partijen:

  • Video:
  • Vormgeving:
  • DTP:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.