Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Klantcase: Marketingadvies dat interne samenwerking bevordert

Klantcase: Marketingadvies dat interne samenwerking bevordert

De marketingadvies vraag: “Binnen ons congres- en studiecentrum zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken? En op welke wijze kunnen we onszelf als één partij profileren?”

Ons advies

De basis van ons marketingadvies zit in de uitkomsten van 1 op 1 interviews met de businessunitmanagers, de directeur en een marketingspecialist in combinatie met onderzoek naar ontwikkelingen en trends in hun markten. We hebben een mechanisme gecreëerd en gevisualiseerd die de weg naar gezamenlijke productontwikkeling en -uitvoering opent. Deze aanpak zorgt ervoor dat men wel wil samenwerken. Daarnaast hebben we een eenduidige commerciële boodschap opgesteld op basis van de gemeenschappelijke kwaliteiten en deze vertaald naar de business unit-kwaliteiten.

Het resultaat

Ons marketingadvies is verder in de lijn opgepakt. De reactie na de presentatie: “Complimenten voor het werk en de inzet gezien de complexiteit van de opdracht.” Daar doen we het voor.

Lees ook:

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

“Wij hebben een online platform dat leads moet genereren voor ons advocatenkantoor. Hoe optimaliseren we dit platform dat er kwalitatief betere leads uit voortkomen?”

+ “In onze communicatie met de doelmarkt ontbreekt structuur, richting en creativiteit. Hoe creëren we dit zo dat de vier wijken in ons stadsdeel consistenter gaan communiceren?”

+ “Onze doelmarkt verschuift van de publieke naar de private sector. Bovendien willen we eerder aan tafel komen. Hoe organiseren we dat?”

+ “Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

Samenwerkende partijen:

  • Nvt:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.