Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Klantcase: structuur, richting en creativiteit voor een welzijnsorganisatie

Klantcase: structuur, richting en creativiteit voor een welzijnsorganisatie

“We zijn zoekende naar structuur, richting en creativiteit, zodat de communicatie vanuit de vier wijken met hun doelmarkten in ons stadsdeel consistenter wordt. Daarbij moet worden bepaald welke doelgroepen extra aandacht nodig hebben en welke communicatiemiddelen het beste ingezet kunnen worden.”

Ons advies

Na ons onderzoek en interviews met afgevaardigden uit de vier wijken hebben we geconcludeerd dat het evenwicht tussen push- en pull-strategieën uit balans was. Er werd teveel aanbod-gedreven gecommuniceerd en zonder gewenste resultaat. Wij hebben geadviseerd om het nog onbekende fusiemerk te laden via een branding campagne. Ter vervanging van de versplinterde pr- en communicatie-uurtjes onder de buurtwerkers hebben we geadviseerd een professionele communicatie- en pr-medewerker aan te stellen.

Het resultaat

Zowel de welzijnsorganisatie als het moederbedrijf zijn in staat gesteld om eenduidig met de markt te communiceren. Onze inzet heeft geresulteerd in

1. een duidelijke, onderscheidende profilering door een nieuwe kernboodschap en pay-off;
2. maandelijks redactieoverleg, wat door ons is geïnitieerd en voorgezeten;
3. het rekruteren van een Communicatie & PR-medewerker, zodat er een centrale coördinatie van alle uitingen plaatsvindt;
4. een interim-periode van ruim 3 maanden om kwartier te maken voor de rol Communicatie & PR-medewerker.

De uitrol van het communicatie- en pr-plan is begin 2018 in gang gezet. Via een merkcampagne zal de naamsbekendheid in de stad worden vergroot.

Lees ook:

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

“Wij hebben een online platform dat leads moet genereren voor ons advocatenkantoor. Hoe optimaliseren we dit platform dat er kwalitatief betere leads uit voortkomen?”

+ “Onze doelmarkt verschuift van de publieke naar de private sector. Bovendien willen we eerder aan tafel komen. Hoe organiseren we dat?”

+ “Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

+ “Er zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken?”

TAGS:

Samenwerkende partijen:

  • nvt:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.