Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Klantcase: Leadgeneratie via een online platform

Klantcase: Leadgeneratie via een online platform

“Wij hebben een online platform dat leads genereert voor ons advocatenkantoor. De ambitie is om het in Nederland het grootste kennisplatform te laten worden binnen de niche. Hoe kunnen we dit platform zo verbeteren dat er meer en kwalitatief betere leads uit voortkomen?”
Download de whitepaper_200x48px

Ons advies

Na een grondige website-analyse hebben we gezamenlijk met de klant de juiste richting weten te vinden voor de website. Omdat het om een online platform gaat, hebben we de adviesdienst in een overzichtelijke en duidelijke productvorm in de markt gezet, zodat de bezoeker snel weet wat de toegevoegde waarde is. Eerst waren dit vier adviespakketten, maar door frequent te evalueren en te optimaliseren zijn deze in een later stadium teruggebracht naar drie adviespakketten. Het instapmodel is eruit gehaald en we hebben een betere prijsstelling geadviseerd.

Het resultaat

Door op reguliere basis te evalueren en de website verder aan te scherpen, hebben we de effectiviteit steeds meer verhoogd. Onze inzet heeft geresulteerd in

1. een overzichtelijk en duidelijk productaanbod in de vorm van adviespakketten;
2. een gemiddelde groei aan opdrachten van 277% (over 1 jaar gemeten);
3. een aanzienlijk betere marge op de opdrachten (zie figuur 1);
4. een continue stroom aan opdrachten via een langlopende maandelijkse Facebook advertentiecampagne.

online lead generatie Ministry of Marketing

Figuur 1: Stijging van omzetgroei

Voor 2018 is een marketingplan gecreëerd op basis waarvan de effectiviteit van de website verder verbeterd wordt. Een belangrijk onderdeel hiervan is social media adverteren. Zodoende lukt het ons om de continue stroom aan opdrachten te consolideren en uit te breiden.

Lees ook:

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

+ “Onze doelmarkt verschuift van de publieke naar de private sector. Bovendien willen we eerder aan tafel komen. Hoe organiseren we dat?”

+ “Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

+ “Er zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken?”

+ “In onze communicatie met de doelmarkt ontbreekt structuur, richting en creativiteit. Hoe creëren we dit zo dat de vier wijken in ons stadsdeel consistenter gaan communiceren?”

Samenwerkende partijen:

  • Internetdiensten:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.