Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Herpositionering én naamsverandering

Herpositionering én naamsverandering

Hoe krijg ik MKB Inkoop beter onder de aandacht? En waarom wordt MKB Inkoop MKBinc?

Kenmerken van de dienst

MKB Inkoop- en Netwerk Collectief (MKBinc.) is een uniek regionaal netwerk voor ondernemers. Naast het gezamenlijk inkoopvoordeel bieden wij relaties een zakelijk netwerk om hun zichtbaarheid en hun omzet in de regionale markt te vergroten.

Strategie herpositionering

Bij MKB Inkoop is meer te halen dan alleen inkoopvoordeel. Juist dáár ligt het onderscheidende aspect. De ondernemer is een regionaal bekend persoon. Hij ziet en legt verbanden tussen lokale ondernemer met regionale groei als doel. De kracht van het collectief moet hierin centraal staan. MKB Inkoop biedt mij collectief voordeel, bespaart op mijn facilitaire kosten en breidt mijn netwerk uit.

Propositie herpositionering MKBinc

Nieuwe naam?

Tijdens de ontwikkeling van de strategie werd duidelijk dat de naam MKB Inkoop niet langer gevoerd mocht worden. Wij hebben daarvoor een nieuwe naam ontwikkeld: MKBinc. De rationale achter de nieuwe naam van MKB Inkoop is als volgt
– Werkt voor ondernemers
– Vormt een (inkoop)collectief
– Biedt een netwerk aan
– Breidt je netwerk uit
– Bespaart je tijd
– Levert op
– Heeft ambitie
– Is een nieuwe vorm van zakendoen/businessgeneratie

MKB Inkoop wordt MKBinc.

Op basis hiervan is de naam MKB Inkoop en Netwerk Collectief, kortweg MKBinc ontstaan. Spreek het uit als mkbink. De naam neigt naar Binck Bank, maar is anders geschreven en streeft andere doelen na. De naam wijkt minimaal af van MKB Inkoop en blijft daarmee herkenbaar. Kortom: MKBinc. Werkt voor ondernemers.

Propositie pay-off MKBinc

Wijze van activatie

MKBinc. wordt door onze klant zelf onder de aandacht gebracht. De nieuwe naam wordt gecommuniceerd door o.a. een nieuwe website en een email-template. De klant verzorgt verder zelf alle communicatie rondom zijn dienst.

Dankzij het aanscherpen van onze propositie én het geven van een nieuwe naam groeide MKBinc. sneller dan tevoren. Een gouden zet.

Cees van der Vlist

Directeur MKBinc

TAGS:

  • Analyse
  • pay-off
  • positionering
  • propositie
  • Startup
  • Strategie

Samenwerkende partijen:

  • Webdesign:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.