Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Klantcase: Marketingadvies aan adviseurs in buitenruimte

Klantcase: Marketingadvies aan adviseurs in buitenruimte

“We zien onze doelmarkt verschuiven van de publieke naar de private sector. Hoe kunnen we ons vernieuwend en onderscheidend positioneren en marketing bedrijven?”

De doelmarkt van dit adviesbureau in buitenruimte en organisatieontwikkeling verschuift van publiek naar privaat. Ze zijn daarom op zoek naar een vernieuwende en onderscheidende aanpak én profileringswijze, zodat ze

1. altijd uitgenodigd worden door 50% van de partijen die verantwoordelijk zijn voor de publieke ruimte;
2. aan tafel komen wanneer keuzes nog gemaakt moeten worden, en niet achteraf;
3. intern beter gaan samenwerken dan ze nu doen.

Ons advies

In de vernieuwde positionering zetten we onze cliënt neer als de stille kracht die zorgt voor tevreden eindklanten. Voor gemeenten is dat bijvoorbeeld de inwoner die helemaal tevreden is met zijn wijk, voor woningcorporaties en vastgoedontwikkelaars is het de bewoner die graag woont in een leefbare, goed onderhouden omgeving. Onze cliënt heeft de expertise en data om het beheren van de leefomgeving zo in te richten dat de gebruiker tevreden is. Deze aspecten zullen sterk worden uitgedragen, want dankzij deze kennis kunnen onderbouwde keuzes gemaakt worden.

Het resultaat

De gemaakte keuzes en de vernieuwde positionering hebben direct gezorgd voor duidelijkheid in het team over de ambities van cliënt. Het draagt ook bij aan de wens om de organisatie-‘silo’s’ te doorbreken.

Momenteel wordt invulling gegeven aan een marketingplan om dit ook bij hun relaties over te brengen, gebaseerd op succesverhalen die dienen als bewijs voor de kracht van de data en expertise die zij in huis hebben. De succesverhalen worden doorontwikkeld tot whitepapers, webinars en meer.

Lees ook:

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

“Wij hebben een online platform dat leads moet genereren voor ons advocatenkantoor. Hoe optimaliseren we dit platform dat er kwalitatief betere leads uit voortkomen?”

+ “Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

+ “Er zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken?”

+ “In onze communicatie met de doelmarkt ontbreekt structuur, richting en creativiteit. Hoe creëren we dit zo dat de vier wijken in ons stadsdeel consistenter gaan communiceren?”

Jullie campagne gaf het laatste zetje. Nu zijn we preferred supplier van één van Nederlands grootste bedrijven.

Marco Valk

Directeur evenementenbureau Co Solo

Samenwerkende partijen:

  • :
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.