Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Marketingadvies aan adviseurs in buitenruimte

Marketingadvies aan adviseurs in buitenruimte

Cyber Adviseurs is een onafhankelijk adviesbureau voor beleid, beheer en organisatie van de openbare buitenruimte. Ze bestaan meer dan dertig jaar en hebben altijd hoofdzakelijk voor gemeenten en overheidsinstanties gewerkt.

De vraag

De doelmarkt van Cyber Adviseurs verschuift de afgelopen jaren steeds meer van publieke partijen (overheidsinstanties als gemeenten en provincies) naar private partijen als vastgoed- en projectontwikkelaars. Het adviesbureau is daarom op zoek naar een vernieuwende en onderscheidende aanpak én profileringswijze, zodat ze:

1. altijd uitgenodigd worden door 50% van de partijen die verantwoordelijk zijn voor de publieke ruimte;
2. aan tafel komen wanneer keuzes nog gemaakt moeten worden, en niet achteraf;
3. intern beter gaan samenwerken dan ze nu doen.

De vraag is daarom: “Hoe kunnen we ons vernieuwend en onderscheidend positioneren en marketing bedrijven?”

Ons advies

Cyber Adviseurs sis als een stille kracht die zorgt voor tevreden inwoners of bewoners. Dankzij hen wordt de leefomgeving prettig ingericht en beheerd. In de vernieuwde positionering zetten we hen daarom precies op die manier in de markt.

Voor gemeenten laten we bijvoorbeeld de inwoner zien die helemaal tevreden is met zijn wijk. Voor woningcorporaties en vastgoedontwikkelaars is het de bewoner die graag woont in een leefbare, goed onderhouden omgeving. Cyber Adviseurs heeft de expertise en data om het beheren van de leefomgeving zo in te richten dat de gebruiker tevreden is. Deze aspecten zullen sterk worden uitgedragen, want dankzij deze kennis kunnen onderbouwde keuzes gemaakt worden.

Tekst gaat verder onder foto.

  • Marketingadvies aan adviseurs in buitenruimte

Het resultaat

De gemaakte keuzes en de vernieuwde positionering hebben direct gezorgd voor duidelijkheid in het team over de ambities van Cyber Adviseurs. Het draagt ook bij aan de wens om de organisatie-‘silo’s’ te doorbreken.

Momenteel wordt invulling gegeven aan een marketingplan om dit ook bij hun relaties over te brengen, gebaseerd op succesverhalen die dienen als bewijs voor de kracht van de data en expertise die zij in huis hebben. De succesverhalen worden doorontwikkeld tot whitepapers, webinars en meer.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jullie organisatie?Neem contact op

Lees ook:

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

“Wij hebben een online platform dat leads moet genereren voor ons advocatenkantoor. Hoe optimaliseren we dit platform dat er kwalitatief betere leads uit voortkomen?”

+ “Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

+ “Er zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken?”

+ “In onze communicatie met de doelmarkt ontbreekt structuur, richting en creativiteit. Hoe creëren we dit zo dat de vier wijken in ons stadsdeel consistenter gaan communiceren?”

Wij zaten vast in de ontwikkeling van ons commercieel plan. Zij hebben ervoor gezorgd dat binnen no-time een goed onderbouwd plan kon worden gepresenteerd aan de RvC.

Wim Oosterling

Directeur Univé Het Zuiden

TAGS:

  • Advies
  • Buitenruimte
  • Campagneconcept
  • Marketing
  • Organisatieontwikkeling

Samenwerkende partijen:

  • Opdrachtgever:
  • Communicatie:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.