Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Portfolio » Creatie commercieel marketingplan

Creatie commercieel marketingplan

Univé Het Zuiden is een fusieregio van twee regionale vestigingen. 2014 stond in het teken van de fusie, 2015 in het teken van groei. Maar hoe ontsluit je een commercieel marketingplan terwijl het management team net is samengesteld?

Door het nieuwe managementteam was al veel documentatie verzameld en aangemaakt. Op basis van alle aanwezige documenten lukte het niet om binnen een acceptabel tijdsbestek een integraal, commercieel plan op te zetten. Een marketingplan die door het gehele MT zou worden gedragen en waarin rekening werd gehouden met het marketingplan en jaarkalender van de centrale organisatie van Univé.

In twee weken opgeleverd

In onze aanpak hebben wij eerste alle aanwezige documenten verzameld, bestudeerd en geanalyseerd. Op basis van deze input hebben we een huiswerkdocument samengesteld waarmee het directieteam en de andere MT-leden direct aan de slag konden. Het MT is per werkgebied opgesplitst om gericht en afzonderlijk van elkaar te werken aan missie, visie en doelstellingen, om na te denken over de BCG-matrix en de salesfunnel voor de particuliere, de zakelijke en de agrarische markt uit te werken. Met name het invullen en ontsluiten van de salesfunnel op die van de centrale organisatie was een tough cookie, maar na een paar intensieve conference calls was het gehele marketingplan binnen twee weken opgesteld.

Presentatie marketingplan aan RvC

Om een optimale hefboomwerking te creëren op het commerciële marketingplan én de marketingkalender van de centrale organisatie, hebben we gezamenlijk in twee weken tijd een presentabel, integraal, commercieel plan opgeleverd. Het plan is door de directie gepresenteerd aan de Raad van Commissarissen en nadien door Univé Het Zuiden waar nodig nog aangescherpt.

Wij zaten vast in de ontwikkeling van ons commercieel plan. Zij hebben ervoor gezorgd dat binnen no-time een goed onderbouwd plan kon worden gepresenteerd aan de RvC.

Wim Oosterling

Directeur Univé Het Zuiden

TAGS:

  • commercieel plan
  • Marketing
  • marketingplan
  • Strategie

Samenwerkende partijen:

  • Verzekeringen:
  • Verzekeringen:
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.