Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » De kracht van een duidelijke boodschap

De kracht van een duidelijke boodschap

Bestemmingsplanbezwaar is een online juridisch adviesplatform dat merkte dat het aantal opdrachten achterbleef, ondanks veel bezoekers op de website. Het kantoor wist dat er iets moest gebeuren maar de vraag was wat dat precies zou moeten zijn.

Doel: In 5 jaar groeien TOT het go-to platform voor alle vragen rond bestemmingsplannen.

Bij achterblijvend succes kan er natuurlijk meteen vol in de communicatiemiddelen gedoken worden, bijvoorbeeld door het opzetten van campagnes met e-mailing, social media of direct mail. Maar zonder een solide fundering kunnen dit soort marketinguitingen veel kosten, zonder dat ze het gewenste resultaat opleveren. Vanuit een grondige interne en externe analyse kijkt Ministry of Marketing dan ook eerst hoe een organisatie zich het beste kan profileren in de markt.

Conversieprobleem

De route naar een bouwvergunning is ingewikkeld en stroef, maar met een goed plan en heldere presentatie verloopt het vergunningtraject sneller. Bestemmingsplanbezwaar voegt juridisch specialisme toe aan dit traject en naar deze dienst is zeker vraag. Uit ons onderzoek blijkt dat de website meer dan 10.000 bezoekers per maand trok, dus daar kon het niet aan liggen.

bpb-voor

De vorige website van Bestemmingsplanbezwaar

De eerste conclusie van onze analyse was dat het erg zoeken was naar de toegevoegde waarde die Bestemmingsplanbezwaar de doelgroep nou precies biedt. Het was wel terug te vinden, maar verstopt in zoveel tekst dat de meeste bezoekers daar de tijd niet voor nemen. Een tweede belangrijke conclusie was dat er verkeerde verwachtingen over de diensten ontstonden bij bezoekers. Er werd niet duidelijk gecommuniceerd over kosten, waardoor geïnteresseerden dit pas laat in de gaten kregen. Dit schept verkeerde verwachtingen en zorgt daarop voor teleurstelling en afhaken.

DE EERSTE RESULTATEN

Samen met de opdrachtgever hebben we vervolgens besloten om de het aanbod anders in de markt te zetten. De voormalige quickscans zijn nu vier overzichtelijke adviespakketten die de gehele dienstverlening omvatten. In plaats van grote hoeveelheden tekst met alle mogelijke informatie over de dienstverlening wordt er nu kort maar krachtig gecommuniceerd, ondersteund met video. Minstens zo belangrijk is dat er daarnaast wordt geredeneerd vanuit de vragen die leven onder de doelgroepen, in plaats van een aanbod gerelateerde boodschap. En de websitebezoeker weet waar hij of zij aan toe is, omdat nu direct duidelijk is wat er tegen welke kosten aangeboden wordt.

bpb-na

De vernieuwde website van bestemmingsplanbezwaar

In de eerste maanden van 2016 werden gemiddeld vier opdrachten per maand uitgevoerd. Na de lancering van de herziene website en het vernieuwde dienstenpakket werden er in oktober al zestien zaken behandeld. Terwijl de marketingcampagne pas in november startte.

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.