Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Portfolio » Klantcase: Aanscherpen positionering online marketingbureau

Klantcase: Aanscherpen positionering online marketingbureau

“Als online marketingbureau zijn we tevreden met ons merk, maar we hebben het gevoel dat onze positionering, branding en communicatie strakker kan. Hoe kunnen we ons concept verder uitbouwen en scherper in de markt zetten?”

Onze Oplossing

Het Amsterdamse online marketingbureau levert compacte teams die bestaan uit een online marketeer en een vormgever. Met een gezamenlijk projectteam hebben we in eerste instantie gezocht naar de identiteit van dit bureau. Via onder andere hun ambities, de doelstellingen en hun sterktes en zwaktes hebben we een vertaling gemaakt naar de behoefte in de markt door een duidelijke toegevoegde waarde te benoemen aan de doelgroepen.

In ons voorstel hebben we het online marketingbureau neergezet als een vervanger van een interne marketingcommunicatieafdeling, met de eigenschappen van een roedel wolven: toegewijd, groot aanpassingsvermogen en onvermoeibaar. Deze eigenschappen passen bij de identiteit en eigenschappen van het bureau. Elke klant krijgt zijn eigen marketingcommunicatieteam toegewezen dat op ieder gewenst moment voor ze klaarstaat.

Het Resultaat

De DGA’s waren erg tevreden met de verdiepingsslag die we gaven en aan de manier waarop ze hun bedrijf kunnen positioneren en profileren. Ons advies gaf de bestaande ideeën structuur en zorgde voor een duidelijkere uitleg van het eigen bedrijf. Daarnaast is de toegevoegde waarde van het bedrijf gemakkelijk over te brengen via de analogie met een roedel wolven. Uiteindelijk heeft het hen zichtbare groei gegeven.

Lees ook:

“Wij hebben een online platform dat leads moet genereren voor ons advocatenkantoor. Hoe optimaliseren we dit platform dat er kwalitatief betere leads uit voortkomen?”

“In onze communicatie met de doelmarkt ontbreekt structuur, richting en creativiteit. Hoe creëren we dit zo dat de vier wijken in ons stadsdeel consistenter gaan communiceren?”

“Onze doelmarkt verschuift van de publieke naar de private sector. Bovendien willen we eerder aan tafel komen. Hoe organiseren we dat?”

“Als marktleider zien wij groeikansen in Zuidoost-Azië, Oost Europa en Latijns-Amerika. Hoe pakken we dit gestructureerd aan?”

“Er zijn drie business units die ieder voor zich prima draaien, maar op marketingniveau werken ze moeizaam samen. Hoe kunnen we dit patroon doorbreken?”

Samenwerkende partijen:

  • :
Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.