Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Merkconcepten en marketingconcepten » Waardeproposities

Voor ondernemers die nog steeds niet weten waarin zij zich kunnen onderscheiden.

Waardeproposities

Wat zijn jullie USP’s? Gebruiken jullie nog steeds termen als kwaliteit, ontzorgen en duurzaam als Unique Selling Points (USP’s) in jullie pitch? Tijd voor het ontwikkelen van onderscheidende waardeproposities.

Propositieontwikkeling en het ontwikkelen van waardeproposities mét bijbehorende pitch is een specialisme. En we vertalen ze naar onderscheidende campagnes of bedrijfsnamen. Het vraagt een combinatie tussen creativiteit en data. Data over de vraag in de markt, die we achterhalen met het in kaart brengen van de Customer Journey. Om tot een krachtige campagne, pay-off of merk te komen kijken we naar:

+ de sterke en (eventuele) minder sterke punten van het product- of dienstaanbod;
+ de gewenste doelgroep die past bij de gewenste klantportfolio samenstelling;
+ onbenut cross-, deep- en up-sell potentie en mogelijke differentiatie binnen het productaanbod;
+ de wijze waarop de commerciële processen intern worden ondersteund;
+ de prijsstrategie die wordt toegepast;
+ het proces of de route waar via jullie klanten jullie product(en) of dienst(en) kunnen afnemen;
+ de mensen, partners en stakeholders waarmee je denkt de gestelde doelen te gaan behalen.

Als wij waardeproposities krijg je een onderscheidende belofte met bijbehorend verhaal, de basis om een merkimago te bouwen en je organisatie in staat te stellen om doelen te halen.

Neem contact op

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.