Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Merkconcepten en marketingconcepten » Employer branding

Een chronisch tekort aan personeel?

In meerdere branches is de afgelopen jaren een verschuiving zichtbaar op de arbeidsmarkt. Waar eerder het online zetten van een vacature al zorgde voor vele inzendingen, blijven de reacties nu uit. Het presenteren van je bedrijf als fijne en interessante werkgever is daarom een waardevol middel om de concurrentie voor te blijven.

Met een employer branding campagne creëer je in het hoofd van (potentiële) medewerkers én hun beïnvloeders een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie als werkgever. Met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers. Employer branding gaat dus niet alleen om het aantrekken van nieuw personeel, maar ook om het behouden van uw huidige personeel.

Employer branding biedt meerdere voordelen

Goede employer branding begint met het achterhalen van de onderscheidende bedrijfswaarden en die op een consistente en geloofwaardige manier uitdragen. Dit kun je versterken met de verhalen van tevreden, gemotiveerd en enthousiast personeel. Deze zijn dusdanig motiverend dat zowel zittend personeel als nieuwe medewerkers graag bij jouw bedrijf willen (komen) werken. Je wordt in staat gesteld de beste talenten te selecteren voor een succesvolle bedrijfsvoering. Daarnaast zal een employer branding campagne een bijdrage leveren aan:

+ het algehele imago van jouw bedrijf als partij om mee samen te werken;
+ al jouw toekomstige recruitmentinspanningen;
+ een extra vorm van reclame richting (potentiële) klanten.

Lees hier hoe we dit voor installatiebedrijf Lok Techniek hebben gerealiseerd.
Neem contact op
Misschien ben je meer op zoek naar onze
+ Verbeter Analyse
+ Merk- en marketinconcepten

 

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.