Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Contact marketingbureau Utrecht

Wij zijn verhuisd! Sinds 1 augustus houden we kantoor aan de Arthur van Schendelstraat 650 in Utrecht.

marketingadvies, organisatie, concept creatie en implementatie

Wij zijn hét strategisch marketingbureau dat een centrale rol speelt bij positionering-, (re-)branding en commercieel gedreven verandervraagstukken van MKB en een aantal grotere, nationale en internationale spelers.

Onze ervaring als (interim) marketing- en communicatieprofessionals hebben we opgedaan bij onder andere Achmea, Cendris, KPMG, McKinsey, Ortec, PostNL, en Reed Business. Nu leveren we structuur, richting en creativiteit zodat jij en je medewerkers marketing pragmatisch en effectief kunnen uitvoeren. Wij creëren een solide basis voor alle commerciële en marketingactiviteiten van jouw bedrijf. Naast het werven en behouden van klanten en het vergroten van de klantwaarde is onze aanpak ook gericht op het laten aansluiten van de interne organisatie.

Sinds het bestaan van Ministry of Marketing hebben we uitgebreide ervaring opgedaan in de sectoren bouw, consultancy, diervoederveiligheid, evenementen, financiële dienstverlening, fitness, ict, juridische dienstverlening, maakindustrie, opleidingen, overheid, paramedisch, retail, ruimtelijke ordening, vastgoed, verzekeringen en zorg- en welzijn.

De marketingadviseurs van Ministry of Marketing

Hans Dekker directeur adviesbureau Ministry of Marketing  

Na mijn loopbaan bij o.a. McKinsey, Postbank en KPMG Consulting heb ik negen jaar als interim manager gewerkt bij diverse organisaties. Op MT- en directieniveau heb ik bijdrage geleverd aan het ontwikkelen van afdelingen en marketingactiviteiten rondom de invoering van de huidige zorgverzekering (i.o.v. Achmea Zorg), de integratie van AXA naar REAAL Verzekeringen en aan diverse andere projecten. Daarnaast heb ik gedurende vijf jaar de parttime functie van docent marketing aan hogeschool TIO met veel plezier mogen vervullen.
Met deze brede kennis helpen we nu midden- en kleinbedrijf met hun strategische vraagstukken, zodat ze hun product of dienst sterker in de markt kunnen positioneren en commercieel slagvaardiger worden.

Hans Dekker,
directeur en (interim)
marketingadviseur
Wiebe Heeres Ministry of Marketing  

Van jongs af aan ben ik geboeid door merken. Eerst was het vooral interesse in reclame op televisie, maar op latere leeftijd raakte ik meer gefascineerd door het concept ‘merken’. Wat is een merk nu eigenlijk en waarom kan zoiets zoveel waarde hebben? Deze interesse heb ik beantwoord door de opleidingen Commerciële Economie (hbo), en een master Marketing Management te volgen. Bij die laatste draait het om alles wat onder de paraplu van strategische marketing te scharen valt, van brand- en productmanagement tot marketingcommunicatie, maar ook de psychologie erachter.
Op deze manier heb ik mezelf gespecialiseerd in de werking van merken en het hele marketingproces dat erbij komt kijken.

Wiebe Heeres MSc,
(interim) marketingadviseur
Marieke Hendrix Ministry of Marketing  

Als journalist werkte ik bij Omroep Gelderland, Omroep West, NCRV en Radio 1. Ik leerde daar snel en gestructureerd tot de kern te komen en complexe materie te vertalen naar een helder aansprekend verhaal. Zo werd ik een meester in het creëren van orde in het midden van chaos. Nog belangrijker; ik doorzie snel wat mensen echt drijft en weet dat om te zetten in triggers tot actie. Bij Ministry of Marketing geef ik mijn verbeeldingskracht om relevantie te vinden en mensen in beweging te krijgen. Sinds 2012 geef ik vorm aan visie voor onder andere FMO, TNO, PsyQ, Green Real Estate en Gemeente Amsterdam. Verder geef ik trainingen, schrijf ik blogs en ben ik Floor Manager bij Tedx. Onze klanten lopen uiteen van externe adviseurs, ambtenaren, ondernemers en verandermanagers en collega’s in de creatieve sector.

Marieke Hendrix,
business designer
Sandor Dorssers Interim Marketeer en Consultant  

In een tijd dat B2B-marketing nog nauwelijks een begrip was studeerde ik Industrial Marketing binnen mijn studie Bedrijfskunde. B2B-marketing gaat over het vinden, verkrijgen en ondersteunen van contact met de juiste beslisser. Het raakt direct de gekozen strategie en cultuur van een organisatie. Marketing vanuit zakelijk perspectief draait om integriteit, de essentie, missie, visie en het persoonlijke contact. Ik geloof dat -na ruim 15 jaar ervaring bij onder andere VipMedia, Hilti, ReedElsevier en PostNL- wat je roept je ook echt moet kunnen waarmaken. Sinds 2016 werk ik vanuit mijn eigen strategisch marketing adviesbureau SDA Consultancy met veel plezier met Ministry of Marketing samen. Ik geef met name invulling aan hun interimtrajecten, zoals recent voor een groot internationaal account.

Sandor Dorssers MSc,
(interim) marketingadviseur
Carolien Ottjes Interim Marketeer en Marketing Consultant  

Ieder merk, product en bedrijf is in ontwikkeling. Ieder mens is in ontwikkeling. Dit is wat mij heeft gegrepen en mij door mijn studie aan de NHTV heeft geleid. Met als specialisatie Imagineering, ook wel Conceptontwikkeling genoemd. Waar creativiteit en innovatie hand in hand gaan. Het is een geweldig vakgebied dat nooit stilstaat. De conceptontwikkelingsfase vormt de brug tussen bedrijfsstrategie en de praktische invulling daarvan. Na diverse commerciële en niet commerciële opdrachten in de Hospitality branche en de Zorg branche werk ik vanuit OTT Concepts samen met Ministry of Marketing aan interim-trajecten op marketinggebied en help ik start-ups met het positioneren van hun jonge onderneming onder andere door het maken van hun corporate story’s.

Carolien Ottjes,
(interim) marketeer en
conceptenontwikkelaar

 

Ministry of Marketing
per 1 augustus 2018 is ons adres:
Arthur van Schendelstraat 650
3511 MJ Utrecht
030 410 0700

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.