Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Marketingadvies en Organisatie » Stakeholder Analyse

Voor bedrijven en organisaties die zonder scheve gezichten willen veranderen.

STAKEHOLDER ANALYSE

Bij veranderingen in je organisatie zul je rekening moeten houden met het effect op je stakeholders. Met onze Stakeholder Analyse brengen wij voor je in kaart wie dit zijn en op welke manier er rekening met ze gehouden kan en moet worden.

Stakeholders of belanghebbenden zijn alle partijen en individuen die betrokken zijn bij je organisatie. Denk aan leveranciers, investeerders, medewerkers, maar natuurlijk ook je (eind)klanten. Een Stakeholder Analyse laat zien wie er op een of andere manier invloed uitoefenen op het eindresultaat. Bijvoorbeeld op de kwaliteit van een product of dienst, de doorlooptijd van offertes of het waarmaken van je positionering en proposities.

STAKEHOLDER MANAGEMENT

Stakeholders kunnen ook partijen zijn die beïnvloed worden door jouw organisatie, waardoor je aan bepaalde verantwoordelijkheden moet voldoen. Bijvoorbeeld door ze op de hoogte te stellen van bepaalde inspanningen die je verricht. Wil je bijvoorbeeld een waardepropositie doen waarbij je belooft binnen een dag te reageren op een offerteaanvraag? Dan is het zinvol om de medewerkers die dit gaan uitvoeren mee te nemen in het proces en uit te leggen waarom de keuze gemaakt wordt. Wanneer we een Stakeholder Analyse uitvoeren doorlopen we samen de volgende stappen:

1. Identificeren wie je stakeholders zijn;
2. Contactmomenten vaststellen;
3. Luisteren en communiceren;
4. Bespreken van uitkomsten;
5. Stakeholder management inrichten

Met onze Stakeholder Analyse krijg je een integraal beeld van de invloed die jouw organisatie heeft op stakeholders of andersom, en weet je hoe je je stakeholder management uit kan voeren.
Neem contact op
Misschien ben je meer opzoek naar onze
Verbeter Analyse
+ Marketingadvies en Organisatie

  • Wat zo fijn is, is dat ze op strategisch niveau goed meedenken en tegelijkertijd creatieve invulling geven aan onze vraag.

    Patrick Brunn

    Directeur Unica Bodegraven

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.