Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Marketingadvies en Organisatie » Propositieontwikkeling

Voor ondernemers die nog steeds niet weten waarin zij zich kunnen onderscheiden.

Propositieontwikkeling

Wat zijn jullie USP’s? Gebruiken jullie nog steeds termen als kwaliteit, ontzorgen en duurzaam als Unique Selling Points (USP’s) in jullie pitch?

Propositieontwikkeling en het ontwikkelen van waardeproposities mét bijbehorende pitch is een specialisme. En we vertalen ze naar onderscheidende campagnes of bedrijfsnamen. Om tot een krachtige campagne, pay-off of merk te komen kijken we naar
+ de sterke en (eventuele) minder sterke punten van het product- of dienstaanbod;
+ de gewenste doelgroep die past bij de gewenste klantportfolio samenstelling;
+ onbenut cross-, deep- en up-sell potentie en mogelijke differentiatie binnen het productaanbod;
+ de wijze waarop de commerciële processen intern worden ondersteund;
+ de prijsstrategie die wordt toegepast;
+ het proces of de route waar via jullie klanten jullie product(en) of dienst(en) kunnen afnemen;
+ de mensen, partners en stakeholders waarmee je denkt de gestelde doelen te gaan behalen.

Aan de hand van Propositieontwikkeling krijg je een onderscheidende belofte met bijbehorend verhaal waarmee je de gestelde doelen haalt.

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.