Bel ons: +31 (0)30 410 0700 volg ons:

Home » Marketingadvies en Organisatie » Concurrentie Analyse

Voor ondernemers die een sterkere marktpositie willen dan hun directe en indirecte concurrenten.

De concurrentie Voordeel Analyse

Wil je weten waar jullie staan ten opzichte van jullie directe en indirecte concurrenten? En wil je ze goed in kaart hebben? Wij doen grondig onderzoek op o.a. marktaandeel, productaanbod, markten, trends en ontwikkelingen in jullie doelmarkt. En vertellen je de strategische opties om concurrentievoordeel te creëren.

concurrentie Voordeel Analyse als vertrekpunt voor strategie

Concurrenten worden vaak als bedreiging gezien. Is dat terecht? Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die succesvoller worden doordat ze meeliften op het succes van de ander. Maar hoe weet je nu of een concurrent nuttig of bedreigend is? Wij houden gericht onderzoek onder jullie klanten, prospects en concurrenten als basis van de strategie. We kijken onder andere naar:

+ het assortimentsaanbod
+ hun onderscheidend vermogen
+ wijze van positioneren en profileren
+ is er duidelijke segmentatie
+ welke prijsstrategie
+ hanteren ze productdifferentiatie
+ hun (actieve) online presence

Omdat jouw bedrijf of product/dienst alleen op onderscheidende wijze kunt profileren als je weet hoe de markt en de concurrenten zich bewegen. Dankzij de uitkomsten van onze Concurrentie Analyse weet je wie écht een bedreiging vormen en wie niet. En kunnen we beter bepalen hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden.
Neem contact op
Misschien bent u meer opzoek naar onze
+ B2B Website Optimiser
+ Verbeter Analyse

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.