Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Hoe kom je uit de marketing gap?

Hoe kom je uit de marketing gap?

Om te groeien heb je vruchtbare omstandigheden nodig. Om die te creëren hebben wij een bewezen aanpak ontwikkeld: ons 12P-marketingmodel. Daarmee dagen we jouw huidige interne (commerciële) organisatie uit en ontwikkelen we binnen drie maanden een blueprint van je commerciële strategie. En werken we samen om je doelen en dromen waar te maken.

Wat is de marketing gap?

Bij veel organisaties zien wij dat marketing en communicatie verkeerd worden begrepen en ingezet. Het gevolg is dat er wordt geïnvesteerd in hap-snap-marketingactiviteiten die niets doen voor de marktpositie. Daardoor is er een groot verschil tussen droom en realiteit: de marketing gap. Organisaties die hun marketing strategisch inrichten hebben hier minder last van. En zijn dus succesvoller.

De vraag is dan hoe je je marketing wel op de juiste manier strategisch inricht. Een manier die bijdraagt aan het waarmaken van jouw (commerciële) doelen en dromen.

12p-marketingmodel

We starten met een assessment via ons 12P-marketingmodel. Die dwingt je om je organisatie integraal te bekijken. Ook analyseren we de belangrijkste externe factoren. Vervolgens krijg je een handig en overzichtelijk dashboard, waarmee we per marketing-P inzicht geven in je huidige situatie. Zo krijg je een duidelijk beeld van de sterke kanten van je organisatie en aan welke zaken jullie moeten werken.

Strategy leap

Binnen drie maanden ontwikkelen we een blueprint van je commerciële organisatie. Daarin laten we je zien welke (marketing)stappen je moet zetten om je commerciële strategie succesvol te maken. We verhelderen waar je voor staat en herontwerpen je marketingorganisatie vanuit de klantbehoefte. En we werken aan je merk, door de proposities, merkwaarden, het verhaal en de pay-off aan te scherpen.

Vervolgens ontwikkelen we een marketingplan, inclusief een begroting voor de uitvoering. We zetten alles in een overzichtelijke roadmap waarin we concrete must-win-battles vaststellen. Dat geeft overzicht in te maken (strategische) keuzes, zodat je met een goed gevoel richting kunt bepalen. En uitzicht krijgt op wat je kunt bereiken.

Execution power

Om de nieuwe richting over te brengen bij je klanten en stakeholders realiseren we creatieve concepten om je doelgroep mee aan te spreken. We ontwikkelen een marketingplan, inclusief een begroting voor de uitvoering.

Samen voeren we de plannen uit en werken we aan jullie succes. We meten en verbeteren de voortgang van de marketing- en commerciële plannen continu. En met onze ervaren (interim) marketingspecialisten heb je altijd een specialist paraat om ruggespraak mee te houden, net zoals je dat als werkgever ook doet met bijvoorbeeld een vaste arbeidsrechtsadvocaat of accountant.

Welk resultaat kun je verwachten?

+ Een solide basis voor alle commerciële en marketingactiviteiten binnen je bedrijf;
+ Duidelijke rol- en taakverdeling binnen jouw (marketing)organisatie;
+ Bewustzijn, focus en draagkracht binnen je team;
+ Tools, workshops en confrontaties voor het stimuleren en activeren van resultaatgericht gedrag; 
+ Een overzichtelijk dashboard met roadmap en planning.

Wil je meer weten over onze aanpak, of ben je benieuwd naar hoe we jouw marketingoperatie kunnen helpen verbeteren?
Neem contact op

  • Wat zo fijn is, is dat ze op strategisch niveau goed meedenken en tegelijkertijd creatieve invulling geven aan onze vraag.

    Patrick Brunn

    Directeur Unica Bodegraven

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.