Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Marketing Performance Gap? » Trends en marktontwikkelingen

Trends en marktontwikkelingen

Onderzoek naar trends en marktontwikkelingen levert belangrijke informatie op voor de positioneringsstrategie op langere termijn. In combinatie met de uitgebreide interne analyse en concurrentieanalyse weten we op welke wijze je onderscheidend moet profileren. We kunnen dan gericht kiezen voor een juiste aanpak met een goed doordacht marketingcommunicatieplan.

Verzamelen, vertalen, confronteren

De basis van onderscheidend positioneren is de juiste informatie naar boven halen. De trends en marktontwikkelingen binnen jouw marken zetten we af tegen de sterke en minder sterke punten van je organisatie. Zo creëren we een ijkmoment of nulmeting om te zien waar jij met jouw bedrijf staat en of dat voldoende aansluit bij een veranderende markt. Wij beschikken over de middelen, de kennis en het netwerk om op effectieve wijze de juiste informatie te verkrijgen, te vertalen, te confronteren en in te zetten.

Op basis van de uitkomsten van de analyses ontwikkelen we positioneringsstrategie, stellen we de marketingkalender op en activeren wij jouw doelmarkt. Onze kennis halen wij uit onze jarenlange ervaring én uit bronnen als TNO, McKinsey, Nielsen, CBSFinancieel Dagblad, en vele anderen. Bekijk ook de resultaten van ons eigen onderzoek naar het effect van merkbekendheid op investeringsbeslissingen.

Wil je meer weten over onze aanpak?

Neem contact op

Met online leads omzet verdubbelen?

Download de GRATIS whitepaper en leer hoe je succesvol een lead-genererend content-platform opzet en je bedrijf tot dé autoriteit in je vakgebied maakt.

In theorie

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.