Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Projectmanagement

Projectmanagement is een kunst op zich. Of je nu werkt aan de herpositionering van je organisatie, de lancering van een product of dienst of het voeren van een marketingcampagne, het slagen van een project valt of staat met een goede organisatie.

Projectmanagement is de manier waarop projecten georganiseerd, voorbereid, gepland, uitgevoerd en afgerond worden. Een project zien we als een eenmalige activiteit die binnen een bepaalde tijd uitgevoerd wordt.

Marketing- en communicatieplannen leveren regelmatig projecten op die niet onder de normale werkzaamheden vallen en daardoor tussen de dagelijkse gang van zaken door komen. Het is daardoor lastig om de snelheid erin te houden, of het nou om kleine of grotere projecten gaat. De verleiding is groot om prioriteit te geven aan de dingen die onder je standaard takenpakket vallen, bijvoorbeeld omdat de klant voor de gaat. Ook binnen ons bureau een bekende valkuil.

De voordelen van een externe projectmanager

Wanneer we voor jullie bedrijf een merk- of marketingconcept hebben ontwikkeld ligt het voor de hand dat wij het projectmanagement bij het uitrollen hiervan voor onze rekening nemen. Maar ook als dat niet het geval is kan het slim zijn om belangrijke projecten door ons als externe projectmanager te laten beheren. Als (interim) marketing- en communicatiespecialisten overzien wij alle details en weten we waar aan gedacht moet worden en welke zaken makkelijk over het hoofd worden gezien. In projectmanagement voor marketing-en communicatietrajecten bewaken en begeleiden wij de volgende fasen:

1. Initiatiefase (bepalen van o.a. de omvang, tijdsduur en middelen toebedeeld aan het project);
2. Voorbereidingsfase (de planning en verdeling van het project in verschillende fasen en/of deelprojecten);
3. Definitiefase (vaststellen van doelstellingen en eisen aan het eindresultaat);
4. Realisatiefase (uitvoering van de werkzaamheden);
5. Ontwerpfase/conceptcreatie (opvolging van de projectvoortgang);
6. Nazorg (beëindiging, eventuele verslaglegging en/of zorgen dat het projectresultaat daadwerkelijk landt).

Met projectmanagement door onze specialisten kun je zelf de focus op je kerntaken bewaren en erop vertrouwen dat de projectleiding in goede handen is.

Neem contact op
Misschien ben je meer opzoek naar
+ Merk- en marketingconcepten
Marketingplan (en -kalender)

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.