Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » Conceptontwikkeling » Merk- en marketingconcepten

Merk- en marketingconcepten

Een nieuwe richting voor een merk, product of dienst is vaak het resultaat van grondige analyses en strategische keuzes. De volgende stap is de presentatie. In welke vorm ga je communiceren naar de markt?

Je wil je bedrijf, merk, product of dienst natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk presenteren in de markt. Wij helpen je met het vertalen van onderzoek, analyses en strategische keuzes naar onderscheidende merk- en marketingconcepten.

Merkconcepten

Wij onderscheiden merkconcepten en marketingconcepten. Merkconcepten draaien vooral om branding; de merkbeleving en positionering. Hoe je wilt dat jouw merk gezien wordt door je doelmarkt.

Een voorbeeld van een merkconcept dat wij uitgewerkt hebben is ‘Freek, zorgt voor je hypotheek‘ (bekijk de case in ons porfolio). Deze franchiseformule speelt in op de vraag in de markt naar flexibele, proactieve en betrouwbare hypotheekadviseurs. Hier is het complete merk inclusief naam, pay-off, vormgeving en website naar ingericht.

Marketingconcepten

Een marketingconcept focust meer op activatie en bevindt zich daarmee meer op campagneniveau. Het doel hierbij is dat jullie bedrijf, een specifiek onderdeel ervan of een nieuwe productlijn of sub-label op een onderscheidende manier zichtbaar wordt in de doelmarkt.

Een goed voorbeeld van een marketingconcept is de campagne die wij ontwikkelden voor Element Offices (bekijk de case in ons portfolio). Deze campagne gericht op ondernemers die kantoorruimte zoeken speelt in op de groei die bedrijven ervaren wanneer ze op een inspirerende en levendige plek gevestigd zijn.

MET EEN STRATEGISCHE BASIS

Op basis van een ontwikkelde strategische richting werken we samen aan:

+ de presentatie van de identiteit van de organisatie, zodat die goed aansluit bij de doelmarkt(en);
+ de (her)positionering van jullie merk, product of dienst;
+ de visualisatie van jullie merk, product of dienst;
+ het ontwikkelen van marketingmiddelen en -kanalen met derde partijen (zoals vormgevers, websitebouwers etc.).

Neem contact opMisschien ben je meer opzoek naar
+ Marketingplannen
Waardeproposities

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.