Positioneren evenementenbureau Co Solo

Evenementenbureau Co Solo - Ministry of Marketing

Evenementenbureau Co Solo organiseert grote en kleine feesten en belevenissen, maar krijgt niet de waardering én naamsbekendheid die het verdient. Hoe kunnen zij hun kwaliteiten sterker profileren en zichtbaar maken in de markt?

Laten zien wat je kunt

Evenementenbureau Co Solo is zeer succesvol in het bedenken en organiseren van grote en kleine evenementen. Ook bieden ze entertainment (shows) en evenementenlocaties aan, en sinds 2016 ook destination management (DMC). De doelgroep van Co Solo bevindt zich met name in en rondom Rotterdam. Om een zo groot mogelijk deel daarvan te bereiken zijn billboards langs de ring van Rotterdam ingezet en is een Facebook-, Instagram- en LinkedIn-campagne opgestart. Deel 1 van campagne duurde in totaal drie weken.

Tekst gaat door onder foto.

Drie cruciale succesfactoren

Uit ons onderzoek bleek dat Co Solo een topteam heeft. De medewerkers zijn gedreven en zeer professioneel. Ze gaan alleen voor het beste resultaat. Dit mag het team sterker uitstralen. Het is goed om je prestaties te laten zien, zonder pretentieus of arrogant te worden. Uit ons onderzoek bleek dat de doelmarkt professionaliteit, creativiteit en zekerheid als belangrijkste eigenschappen noemde bij de keuze van een evenementenbureau. Wanneer je als evenementenbureau kunt uitblinken op deze eigenschappen doe je mee en kun je excelleren. Daarnaast vraagt de markt naar evenementen die grote impact en meerwaarde hebben op hun relaties. Iets wat afstraalt op de organisator (de opdrachtgever van Co Solo).

Hybride pay-off: Great …, huge impact!

Hoewel de campagne gericht was op het promoten van evenementen, is vooraf een ondersteunende pay-off gecreëerd die de strategische richting ondersteunt en inzetbaar is voor alle disciplines van Co Solo:

  • Great destinations, huge impact
  • Great entertainment, huge impact
  • Great events, huge impact
  • Great locations, huge impact

De kracht van deze pay-off is dat het de ambitie en hun creativiteit steunt. De campagne moest aansluiten op de nieuwe identiteit van Co Solo en op de eigenschappen professionaliteit, creativiteit en zekerheid. Er is daarom gekozen voor een campagne die de meerwaarde en impact uitstraalt door het effect van een evenement op de gasten te tonen. Met behulp van acteurs, studiofotografie, visagie en grafische vormgeving zijn deze beelden gecreëerd.

Tekst gaat door onder foto.

De snelwegmasten zijn meerdere weken te zien geweest langs verschillende invalswegen van Rotterdam.

Alles over B2B-marketing, naming en rebranding

Do-It-Yourself Dashboard

Je kiest voor een volledig ingericht dashboard met Google Analytics v4, dat inzicht geeft in

  • Google advertising (SEA),
  • SEO en op welke woorden je site wordt gevonden
  • Social Media resultaten.

Een online marketing specialist helpt je bij het inrichten van je dashboard, zodat je zeker weet dat alles goed werkt. Daarna kun je er zelf ermee aan de slag.

"*" geeft vereiste velden aan

Factuuradres*
Je betaalt eenmalig:
Je betaalt maandelijks: