Positioneren adviesbureau Cyber Adviseurs

Positioneren Cyber Adviseurs - Ministry of Marketing

Cyber Adviseurs is een onafhankelijk adviesbureau voor beleid, beheer en organisatie van de openbare buitenruimte. Ze bestaan meer dan dertig jaar en hebben altijd hoofdzakelijk voor gemeenten en overheidsinstanties gewerkt

De vraag

De doelmarkt van Cyber Adviseurs verschuift de afgelopen jaren steeds meer van publieke partijen (overheidsinstanties als gemeenten en provincies) naar private partijen als vastgoed- en projectontwikkelaars. Het adviesbureau is daarom op zoek naar een vernieuwende en onderscheidende aanpak én profileringswijze, zodat ze:

  1. Altijd uitgenodigd worden door 50% van de partijen die verantwoordelijk zijn voor de publieke ruimte;
  2. Aan tafel komen wanneer keuzes nog gemaakt moeten worden, en niet achteraf;
  3. Intern beter gaan samenwerken dan ze nu doen.

De vraag is daarom: “Hoe kunnen we ons vernieuwend en onderscheidend positioneren en marketing bedrijven?”

Ons advies

Cyber Adviseurs is als een stille kracht die zorgt voor tevreden inwoners of bewoners. Dankzij hen wordt de leefomgeving prettig ingericht en beheerd. In de vernieuwde positionering zetten we hen daarom precies op die manier in de markt.

Voor gemeenten laten we bijvoorbeeld de inwoner zien die helemaal tevreden is met zijn wijk. Voor woningcorporaties en vastgoedontwikkelaars is het de bewoner die graag woont in een leefbare, goed onderhouden omgeving. Cyber Adviseurs heeft de expertise en data om het beheren van de leefomgeving zo in te richten dat de gebruiker tevreden is. Deze aspecten zullen sterk worden uitgedragen, want dankzij deze kennis kunnen onderbouwde keuzes gemaakt worden.

Het resultaat

De gemaakte keuzes en de vernieuwde positionering hebben direct gezorgd voor duidelijkheid in het team over de ambities van Cyber Adviseurs. Het draagt ook bij aan de wens om de organisatie-‘silo’s’ te doorbreken.

Met verschillende marketing tools wordt invulling gegeven aan een marketingplan om dit ook bij hun relaties over te brengen, gebaseerd op succesverhalen die dienen als bewijs voor de kracht van de data en expertise die zij in huis hebben. De succesverhalen worden doorontwikkeld tot whitepapers, webinars en meer.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jullie organisatie?