De laatste trends en marktontwikkelingen onderzoeken levert belangrijke informatie op voor de positioneringstrategie op langere termijn. In combinatie met de uitgebreide interne analyse en de concurrentieanalyse weten we op welke wijze je onderscheidend kunt profileren. We kiezen dan gericht voor een juiste aanpak met een goed doordachte Go To Market-strategie.
Verzamelen, vertalen, confronteren
De basis van onderscheidend positioneren is de juiste informatie naar boven halen. De trends en marktontwikkelingen binnen jouw doelmarkten zetten we af tegen de sterke en minder sterke punten van je organisatie. Zo creëren we een ijkmoment of nulmeting om te zien wat de marketing gaps binnen jouw bedrijf zijn en wat er nodig is om weer goed aan te sluiten bij de doelgroep.
Wij beschikken over de middelen, de kennis en het netwerk om op effectieve wijze de juiste informatie te verkrijgen, te vertalen, te confronteren en in te zetten.
Op basis van de uitkomsten van de analyses ontwikkelen we een onderscheidende positioneringstrategie, stellen we de marketing- en contentkalender op en activeren wij jouw doelmarkt.
Onze kennis halen wij uit onze jarenlange ervaring én uit bronnen als TNO, McKinsey, Nielsen, CBS, Financieel Dagblad, en vele anderen. Bekijk ook de resultaten van ons eigen onderzoek naar het effect van merkbekendheid op investeringsbeslissingen.