Bel ons: +31 (0)6 348 55 915 volg ons:

Home » LEAN marketing en Customer Experience (CX); op zoek naar de perfecte trigger

Customer Experience (CX); op zoek naar de perfecte trigger

Customer Experience speelt een centrale rol in onze LEAN marketing-aanpak. Onze ideeën valideren we bij je doelgroep. Want dan weten we wat je klanten vinden van je nieuwe positionering, merk of campagne. Dit herhalen we, totdat we de optimale positionering voor je hebben gevonden.

LEAN marketing voor B2B?

LEAN marketing en Customer Experience is een proces van creëren, valideren en leren. Op basis van grondig onderzoek ontwikkelen we een eerste strategierichting die we toetsen bij persona die de doelgroep vertegenwoordigen. De feedback die we krijgen brengt ons terug naar de tekentafel, of geeft ons groen licht om gerichte acties en het Go To Market plan te ontwikkelen Zo ontdekken we in vrij korte tijd wat hen raakt. Deze aanpak is meteen de eerste stap in je marketing, want je merk en product komen voor het eerst onder de aandacht bij de juiste personen.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Het vinden en sluiten van hiaten

Voorafgaand onderzoeken we hoe jouw (jonge) organisatie ervoor staat. Met behulp van ons Marketing Gap Scan ontdekken we waar de hiaten van jouw onderneming liggen ten opzicht van de ideeën en wensen van de doelgroep. Na validatie van de eerste ideeën hebben we dit helder. Met behulp van de ontvangen feedback passen we de eerste ideeën aan en ontwikkelen we een marktbewerkingsstrategie waarvan we zeker weten dat die gaat aanslaan. Dit proces neemt maximaal 3 maanden in beslag. De duur ervan is met name afhankelijk van de beschikbaarheid van jullie mensen. Soms hangt de duur ook af van voortschrijdend inzicht door onverwachte interne of externe ontwikkelingen.

Onze LEAN marketing-methode in stappen uitgelegd

Om een optimaal effect te krijgen van LEAN marketing en Customer Experience, worden alle medewerkers in onderstaande stappen betrokken en/of geïnformeerd. Iedereen kent de denkrichting en de inhoud van de campagne. Ze weten goed welke bijdrage zij zelf kunnen leveren voor commercieel succes. Met het doorlopen van de cirkel ‘creëren-valideren-leren’ weet je wat werkt en wat er verbeterd moet worden. De inzichten en ervaringen van deze test(s) en de feedback die we van je launching customers en bestaande klanten krijgen helpen ons bij het doorontwikkelen van strategie en campagne. Zo vergroten we je commerciële slagkracht en versnellen we je afzet en je marge.

1) Reality Check in 5 stappen
1. Uitvoeren van de Marketing Gap Scan
2. Onderzoek naar marktontwikkelingen en concurrenten/copy-cats
3. Uittekenen van de Buyer journey en opstellen van Persona
4. Uitwerken van eerste idee(ën)/richtingen
5. Idee(ën)-toets bij launching customers en bestaande klanten, feedback verwerken

2) Strategy Leap in 5 stappen
6. Doorvoeren van interne verbeterpunten
7. Uitwerken van de Go To Market plannen, plus planning
8. a) Ontwikkelen van de campagne
b) Inrichten van een rebrandingtraject
9. a) A/B-test bij launching customers en bestaande klanten, feedback verwerken
b) Opbouwen van de rebranding business case
10. Creëren van campagne- en contentkalender

3) Execution Power in 5 stappen
11. Ontwikkelen van alle campagnemiddelen
12. Inrichten van de online metrics
13. Inkopen en afstemmen van advertentiemedia
14. Starten van de actie of het project
15. Monitoren en verbeteren van de resultaten

In theorie

Copyright © Ministry of Marketing. Alle rechten voorbehouden.