Social advertising

Facebook, LinkedIn, Instagram. Via social advertising kun je in potentie een groot bereik realiseren onder je doelgroep. Maar waar zit je doelgroep en hoe spreek je ze zo aan dat ze geraakt worden? Met social advertising zetten wij een campagne voor je op waarmee je je doelgroep bereikt.

Voor bedrijven en organisaties die online efficiënter willen adverteren

Misschien ben je net begonnen aan het bouwen van je online profiel en kan het aantal websitebezoekers wel wat hoger. Misschien heb je al een dijk van een contentstrategie en kun je op korte termijn wel even wat extra leads gebruiken. Of misschien heb je een leuke actie of een event waar je tegen een relatief laag budget ruchtbaarheid aan wilt geven. Dan kan het soms geen kwaad om een extra duwtje te geven en te adverteren via social advertising.

Social advertising om online leads te genereren

Waar kies je voor, een Adwords-campagne of een contentstrategie met social advertising? Met die laatste hebben wij zeer goede ervaring. De voordelen van social advertising t.o.v. Google Adwords:

  • Voor B2B is social advertising kostenefficiënter;
  • Via social zijn we veel beter in staat om bij je doelgroep te komen;
  • Het doormeten van de resultaten gaat net zo goed als bij Google Adwords;
  • Over het algemeen veel lagere kosten per klik.

Natuurlijk is het nog altijd zo dat wanneer je binnen je campagne meer kanalen inzet je een groter bereik hebt en vaker gezien wordt. Dat neemt niet weg dat voor B2B-adverteren een goed doordachte contentstrategie gecombineerd met adverteren via social media een sterker effect heeft.

Structureel of campagne

Adverteren via sociale media kan structureel zorgen voor een consistent bereik en laat je profiteren van het mere exposure effect. Maar ook een kortstondige advertentiecampagne – om bijvoorbeeld een event, product of dienst te promoten – kan van grote waarde zijn. Sociale media bieden de kans om zeer gericht te targeten op een brede variatie aan doelgroepseigenschappen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om specifieke functietitels aan te spreken om de beslissers in B2B-trajecten te bereiken. En voor lokale acties is het bijvoorbeeld een optie om postcodegebieden of steden aan te wijzen. Samen doorlopen we de volgende stappen om te komen tot een geschikte advertentiecampagne:

  1. Bepalen van de doelen en doelgroepen;
  2. Propositie en storyontwikkeling;
  3. Ontwikkeling van een marketingconcept;
  4. Vormgeving en creatie;
  5. Copywriting advertenties;
  6. Creëren, beheren en publiceren van advertenties via aangewezen social media kanalen;
  7. Maandelijkse evaluatie met behulp van behaalde resultaten via Google, Facebook en LinkedIn Analytics.

Met social advertising realiseren we een groot bereik onder jouw doelgroep en zorgen we voor een boost in leads. Lees ook