Marketingmethodes
en -tools

De marketing gap ziet er voor iedere organisatie anders uit. Misschien heb je zelf al een goed beeld van welke activiteiten jouw bedrijf tractie kunnen geven. We hebben een eigen aanpak waarbij we bestaande en eigen marketing tools en modellen gebruiken. Hieronder leggen we per methode uit hoe we het aanpakken en wat je kunt verwachten.

B2B Customer Journey

Hoe komen nieuwe klanten bij je ‘binnen’? Wat zoeken zij en wat vinden zij bij jullie? Je doelgroep komt op allerlei manieren en momenten in

Lees meer

Branding en Marketing

Branding, wat is het en waarom zou je daarin willen investeren? Het antwoord op deze twee vragen is simpel. Je bedrijf vertegenwoordigt een bepaalde waarde.

Lees meer

Concurrentieanalyse

Met een goed uitgevoerde concurrentieanalyse weet je waar jullie staan ten opzichte van jullie directe en indirecte concurrenten. Wij doen grondig onderzoek op o.a. SEO

Lees meer

Contentmanagement

Contentmanagement is de overkoepelende term waarmee we het maken, beheren en online van content bedoelen. Content staat daarbij dan weer voor de inhoud. Denk bijvoorbeeld

Lees meer

Interim Brand Management

Heeft jouw organisatie behoefte aan tijdelijk brand management? Iemand die de kar écht trekt en je merkpositionering naar de next level brengt? Of is er

Lees meer

Marktanalyse

Een periodieke marktanalyse is belangrijk om je marketingstrategie scherp te houden. Om efficiënt te kunnen (blijven) groeien in afzet heb je inzicht nodig in je

Lees meer

Mergers & Acquisitions (M&A)

Je onderneming laten groeien kun je op verschillende manieren doen. Naast autonome groei worden vaak bedrijfsovernames of fusies gedaan om nog sneller te kunnen groeien.

Lees meer

Positioneren

Positioneren, een veel gehoorde marketingterm die niet altijd even goed begrepen wordt. Wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? En belangrijker nog, hoe doe je het?

Lees meer

Projectmanagement

Projectmanagement is een kunst op zich. Of je nu werkt aan de herpositionering van je organisatie, de lancering van een product of dienst of het

Lees meer

Rebranding stappenplan

Veranderen van naam of identiteit doe je nooit zomaar. Daarachter ligt een goed doordachte positioneringsstrategie die goed past bij de nieuwe richting van het bedrijf.

Lees meer

Social advertising

Facebook, LinkedIn, Instagram. Via social advertising kun je in potentie een groot bereik realiseren onder je doelgroep. Maar waar zit je doelgroep en hoe spreek

Lees meer

Stakeholder Analyse

Bij veranderingen in je organisatie moet je rekening houden met het effect ervan op je stakeholders. Met onze Stakeholder Analyse brengen wij voor je in

Lees meer

SWOT-analyse

De SWOT-analyse is een beproefde methode om een goed beeld te krijgen van waar je staat als organisatie. Hiermee breng je in kaart welke zaken

Lees meer
“We hadden behoefte aan een scherpe blik van buiten. Ze hebben zich goed ingelezen en waren daarom snel een goede gesprekspartner. Ministry of Marketing kan goed helpen bij het scherp krijgen van je marketingpositie en het maken van keuzes.”
Anetta de Jong - Kasteel de Haar
Anetta de Jong
Directeur Kasteel de Haar

Lopende en afgeronde opdrachten: